سئو چیست؟

عبارت سئو(SEO) مخفف شده عبارت (search engine optimization)به معنی بهینه سازی موتورهای جست و جو است. طبق نام در سئوی سایت ها ما عملکرد سایت ها رابراساس استاندارد های موتورهای جست و جو بهبود میدهیم. اگر بخاهیم در یک جمله تعریف کنیم سئو مجموعه کارهایی میباشد که ما برای بهبود عملکرد سایت انجام میدهیم، بهبود سازی سایت ها اصول و قواعد زیادی وجود دارد.

گوگل پرطرفدارترین و بهترین موتور جست و جو بین موتور های جست و جوی جهان است، به همین دلیل اکثرافرادی که سایتشان را سئو میکنند به فکر استفاده از اصول گوگل هستند. به ترتیب جست و جوی برتر سه مورد اول  گوگل، یاهو، بینگ…

گوگل بیشتر از 200 معیار برای رتبه بندی دارد، یعنی سایت هایی که بیشتر با این معیارها تطابق داشته باشند در صفحه اول قرار میگیرند اما همه این معیارها از اهمیت یکسانی برخوردارنیستند.

یک مهندس سئوی خوب باید از اخرین معیاها و اصول موتورهای جست و جو خبردار باشد. اکثر افراد در این زمینه بعد از گذشت مدتی و نتیجه نگرفتن سئو و طراحی سایت را کنار گذاشته اما این کار کاملا اشتباه است برای نتیجه گیری خوب باید ماه ها تلاش فراوان کرد پس اگر صبر و حوصله کافی را ندارید هرگز در این حیطه وارد نشوید

سئو کلاه سفید (WHITE HAT) : اصولا کسانی که در دنیای هک وامنیت هستند و یا آشنایی دارند با واژه (هکرکلاه سفید) آشنا هستند.  سئوی کلاه سفید تقریبا معنی همین کلمه را دارد. یعنی این که کاربران بدون استفاده از راهکارهای نادرست و با رعایت کامل اصول و قوانین سئو این کار را انجام دهند سئو کلاه سفید میگویند.

 سئوی کلاه سیاه (BLACK HAT) : همان مقدار که سیاست ها و راهکار های درست وجود دارد همان مقدارسیاست های غیر اخلاقی و نادرست وجود دارد مطمئنا موتور های جست وجو نقطه ضعف هایی دارند  که استفاده از این نقطه ضعف ها برای سئوی سایت ازنوع سئوی کلاه سیاه است ، البته استفاده ازاین روش سرعت بسیار زیادی در پیشرفت و آمدن سایت به صفحه اول گوگل دارد .

سئوی درون صفحه که ما داخل سایت خودمان برای بهبود عملکرد آن سایت انجام میدهیم ،مانند سئوی مطالب، تصاویر،ویدیو ها ومحتویات سایت از نوع سئوی درون صفحه میباشد سئوی درون صفحه اهمیت ویژه ای که دارد قرار گرفتن لینک های سایت میباشد که این لینک ها باید مرتبط با موضوع و عنوان محتوای ما میباشد از دیگر ویژگی های سئوی درون صفحه به ظاهروب اشاره میشود زیرا ظاهر وب برای کاربران اولویت بالایی دارد.

 عواملی که باید در سئو درون صفحه بهینه سازی شوند:

  • مفهومات متا خلاصه از صفحات و تولید محتوا ما میباشد که در بخش SERP نمایش داده میشود که حتما باید از کلمات اصلی و فرعی در توضیحات متا استفاده شود که این کار برای کاربران بسیار مفید است.
  • انتخاب کلمات کلیدی و استفاده از آنها در برچسب عنوان که بهتر است برای درک بهتر موتور های جستجو درباره صفحه توضیحاتی داده شود.
  • آدرس اینترنتییک در واقع آدرسی برای یک صفحه اینترنتی مشخص است ، همچنین URLیک ابزار آدرس دهی در فضای اینترنت اسن و اطلاعاتی که در صفحه است را برای کاربران شرح میدهد.

همیشه باید توجه داشت در زمان تولید محتوا ، به مطالب لینک دهیم  یا همان لینک سازی کنیم تا کاربران بتوانند به محتوا لینک دهند که در نتیجه، ترافیک وب سایت افزایش میابد که موجب میشود موتور های جسنجو به شما امتیاز دهند و وبسایت شما ارجعیت بالاتری بر دیگر سایت ها پیدا میکند. لذا باید به صورت مداوم همیشه صفحات جدیدی را به سایت اضافه کرد که موتور های جستجو متوجه شوند که شما به حالت آنلاین فعال و پرکار و همچنین برای مشتریان خود ارزش  قائل هستید.

برای داشتن تولید محتوای خوب باید از بکار بردن کلمات تکراری و کپی خودداری کرد چرا که برای گوگل و موتور های جستجو جملات تکراری قابل درک نیست و نمیتواند متوجه شود که مطلب اصلی برای کدام سایت است و به همین دلیل برای رتبه بندی سایت ها دچار خلل میشود. و هر ثانیه 63000 جستجو در موتورهای جستجو گوگل ثبت می شود. سرعت صفحه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سئو میباشد که سرعت صفحه بر حسب زمان لود شدن سریع محتوای صفحه اندازه گیری میشود. همیشه اگر صفحه وبسایتی بیش از 4 ثانیه لود شود کاربر آنرا میبندد پس برای کم حجم کردن صفحه باید حجم تصاویرو کدهای اضافی را حذف و کم کرد ؛ پس می توان نتیجه گرفت که با بالا بردن سرعت میشود مشتریان را دائمی کرد همچنین رتبه سایت را بالا برد.

سئوی برون صفحه:

 

به مجموعه ای از اقداماتی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو در بیرون از صفحه انجام میشود، سئوی برون سفحه میگویند. سئو برون صفحه چگونگی درک سایر وب سایت ها و کاربران از یک وب سایت خاص را به ما نشان میدهد آ ن وبسایت هایی که جامع هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند به عنوان منبع برای دادن بک لینک انتخاب میشوند، در واقع با ایجاد کردن لینک ها میتوان کاربران را جذب و از دیگر رقبا پیشی گرفت.

پس همیشه به یاد داشته باشیم که حتما در پاراگراف اول از کلمه کلیدی استفاده کنیم و در اکثر مواقع کیفیت محتوا اولویت دارد نه تعداد کلمات .

 پس برای اینکه بازید بالایی از سایتتان شود باید به نکات ذکر شده نیز توجه داشته باشید تا سئو بتواند سایت را سایتی مورد پسند تشخیص دهد و به شما امیتاز دهد تا سایت در رتبه بالا قرار گیرد.